czwartek, 1 stycznia 2015

sałatka z jarmużu, jabłka i migdałów

Witajcie w nowy roku :) Mam nadzieję, że kac wam nie doskwiera, 
ja na szczęście nie mam żadnego syndromu dnia wczorajszego, 
bo nasz sylwester ma trochę inne tradycje niż w większości domów.
My kupujemy Piccolo, robimy dobre jedzenie, pijemy kompot z suszu, 
który uwielbiamy i w Wigilie zawsze nam go za mało, 
a o północy koniecznie jemy pizze.
Nasze sylwestrowe smakołyki dodam jak tylko Monia się podniesie i obrobi zdjęcia, 
a tym czasem inne pyszności.
Że jarmuż kocham to każdy wie, 
więc raz na jakiś czas musi się u mnie pojawić to cudowne warzywo.
Ta sałatkę kochamy obie i chyba dzisiaj znowu ja przyrządzę :)

Składniki:

ok 5 liści jarmużu 
1 jabłko
1/3 szklanki migdałów
2 łyżeczki soku z cytryny

Sos 
(nie próbuj go omijać on jest tutaj niezbędny):

5 łyżek syropu klonowego
3 łyżki musztardy
3 łyżki oliwy
2 łyżki soku z cytryny
szczypta soli

Przygotowanie:

Jarmuż myjemy, wycinamy z niego twarde łyko i kroimy/ rwiemy na mniejsze części.


Migdały prażmy na gorącej suchej patelni i siekamy.



Jabłko kroimy w kostkę


i polewamy je sokiem z połowy cytryny.


Mieszamy ze sobą wszystkie składniki sałatki.


W szklance mieszamy wszystkie składniki sosu.


Sałatkę nakładamy do miseczek i polewamy  sosem.
Przed zjedzeniem trzeba ją dokładnie wymieszać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz