sobota, 3 stycznia 2015

gęsty majonez z ziemniaka

Majonez, który publikowałam wcześniej świetnie sprawdza się w sałatkach czy różnego rodzaju pastach, 
ale na kanapki czy do hamburgerów jest zbyt gesty, dlatego podaję kolejny przepis na majonez, który wykorzystałam do hamburgerów.

Składniki:

dwa - trzy ugotowane ziemniaki
około szklanki oleju roślinnego
łyżeczka musztardy
łyżka soku z cytryny
sól, pieprz biały

Przygotowanie:

Ziemniaki obieram, kroję na mniejsze części (żeby szybciej się ugotowały).
I gotuję.



Do ugotowanych ziemniaków dodaję musztardę (ja akurat dodałam taką z ziarenkami gorczycy, bo nie miałam innej, ale możecie dodać normalnej)


I miksuję stopniowo dodając olej.


Skrapiam sokiem z cytryny, przyprawiam do smaku i przekładam do naczynia w którym będę go przechowywać (majonez trzymamy w lodówce).








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz