środa, 28 stycznia 2015

kotleciki warzywne

Obiad z serii, naprawdę bardzo nie chce mi się iść do sklepu, 
więc wymyślę coś z tego co mam w domu.
I wyszło pycha :)

Składniki:

puszka białej fasoli 
(oczywiście można ugotować zamiast dawać z puszki, 
ale wtedy trzeba ja namoczyć poprzedniego dnia, 
ale ja tego nie zrobiłam, wiec odkopałam ostatnią puszkę jaką miałam w domu)
papryka
cebula
trzy marchewki
jeden mały seler lub pół dużego
ok 5 ząbków czosnku
pół łyżeczki curry
pół łyżeczki kozieradki
pół łyżeczki ostrej papryki
pół łyżeczki mielonego kminku
natka pietruszki
sól
pieprz
olej do smażenia
kilka łyżek mąki i bułka tarta do panierki


Przygotowanie:


Obieram marchewki, selera, cebulę, z papryki wykrawam gniazdko nasienne.
Marchewkę, selera i paprykę kroje w kostkę i smażę na patelni.






W tym czasie kroje cebulę w kostkę i dorzucam ja do reszty warzyw (kilka minut później niż resztę warzyw).


Dodaję też przyprawy i  czosnek przeciśnięty przez praskę.


Smażę do miękkości.


Mieszam z fasolą i rozdrabniam blenderem.



Szykuję dwie miseczki, w jednej rozdrabiam kilka łyżek mąki z wodą,
a do drugiej wsypuję bułkę tartą.



Z masy warzywnej formuję kuleczki i obtaczam je najpierw w wodzie z mąką a potem w bułce tartej.



Smażę na patelni po obu stronach.


Ja podałam z frytkami i surówką, ale możesz podać je z ryżem, ziemniakami, kaszą i dowolną surówką.
Możesz też zawinąć z innymi warzywami i jakimś sosem w tortilli.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz