środa, 7 stycznia 2015

zupka tajska

W ten weekend miałam ochotę na ostrzejsze smaki, 
więc wymyśliłam zupkę tajską i sajgonki.
Oto przepis na zupę, sajgonki będą w następnym poście.

Składniki:

dwa pory
trzy duże marchewki
pietruszka
cebula
5 ząbków czosnku
papryka
1 papryczka chili
łyżeczka trawy cytrynowej (suszonej mielonej)
łyżeczka papryki słodkiej
łyżeczka papryki ostrej
pół łyżeczki kolendry
łyżeczka curry
pół łyżeczki imbiru
łyżeczka wegańskiej vegety
odrobina oleju do smażenia

Przygotowanie:

Z porów zostawiam tylko białą część i kroję ją na cienkie plasterki.


Z papryki usuwam gniazdo nasienne i kroję w kostkę.


Papryczkę chili kroję w bardzo drobną kostkę.
Marchewki i pietruszkę obieram i ścieram na tarce.


Czosnek przeciskam przez praskę.


Cebulę kroję w kostkę i wszystko smażę na dużej patelni albo w woku.


Kiedy się poddusi przekładam do garnka, dodaję przyprawy, zalewam wodą i gotuję jeszcze przez 10 - 15 minut.


Zdjęcia gotowej zupy niestety nie posiadam, jak zrobicie sami to zobaczycie jak wygląda :)
Ja podałam ją z makaronem sojowym, możecie zrobić tak samo, albo podać samą, bo sama też jest dobra.

Smaczna i idealnie rozgrzewająca w takie chłody jak dziś.

1 komentarz:

  1. no nigdy nie byłem w Tajlandii ale jak tam można tak zjeść to nawet te masaże wytrzymam

    OdpowiedzUsuń