niedziela, 28 grudnia 2014

święta - ciasteczka migdałowe

Cały czas piszę o potrawach na ostro, teraz czas na coś słodkiego.

Składniki:

150 g mielonych migdałów (ja obrałam całe ze skórki i zmieliłam w młynku - tak jest taniej)
300 g wegańskiej margaryny - polecam Alsana
600 g mąki
7 łyżek syropu z agawy
pół łyżeczki proszku do pieczenia
olejek migdałowy

Przygotowanie:

Zaczynam od przygotowania migdałów, więc obieram je ze skórki i mielę w młynku.



Żeby ciasto łatwiej mi się zagniatało topię margarynę w rondelku, a potem studzę - ale za bardzo, 
żeby nie zastygła na nowo. 


Mieszam wszystkie składniki na ciasto i stopniowo dodaję roztopioną margarynę, zagniatam i formuję ciasteczka. Najpierw lepię kuleczki a potem lekko je spłaszczam.


Gotowe ciasteczka układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


Piekę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 10 minut, aż się lekko zarumienią.


Można ozdobić lukrem, ale ja zostawiłam takie, u mnie lukruje się tylko pierniczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz