piątek, 12 grudnia 2014

pasta z czerwonej soczewicy

Żywiłam się nią cały tydzień i dalej mi smakuje co znaczy, że jest naprawdę dobra.
Z proporcji, które podaje pasty wyszło dość sporo więc jeśli robisz ją pierwszy raz warto zrobić z połowy.

Składniki:

soczewica czerwona - 400 g
 cebula - 8 szt.
 marchewki - 4 szt
czosnek - 12 ząbków
przecier pomidorowy
 łyżeczka kminku mielonego
pół łyżeczki papryki ostrej
pół łyżeczki papryki słodkiej
pół łyżeczki papryki wędzonej
odrobina chili
sól
 oliwa z oliwek / dobry olej
(niech każdy doda co lubi i co ma w domu,
ja dodałam olej rzepakowy tłoczony na zimno)

Przygotowanie:

Soczewicę gotuje do miękkości, cebulkę obieram, kroję w kostkę i smażę na patelni razem z marchewką startą na tarce na grubych oczkach, dodaję kminek, odrobinę soli, chili, paprykę ostrą, słodką i wędzoną.



Na koniec kiedy warzywa już zmiękną, dodaję czosnek przeciśnięty przez praskę i wszystko dokładnie mieszkam i smażę jeszcze przez chwilkę.


Na koniec mieszam warzywa z soczewicą i dodaję przecier pomidorowy.
Wszystko rozdrabniam blenderem.


Gotową pastę przekładam do pudełeczek plastikowych i trzymam w lodówce, moja po tygodniu dalej jest dobra :)



1 komentarz: