poniedziałek, 28 września 2015

pyszny chleb na drożdżach z otrębami pszennymi i siemieniem lnianym

Dawno nie wrzucałam przepisów na pieczywo, ale to dlatego, że się troszkę leniłam i sporo kupowałam gotowego, ale teraz kiedy sobie przypomniała jakie dobre jest domowe pieczywo już wrócę grzecznie do nawyku pieczenia go samodzielnie.
Ostatnio okazało się, że brakuje nam magnezu, 
a że otręby pszenne mają go sporo to powstał właśnie taki oto chlebek i jest naprawdę pyszny
 i bardzo prosty w wykonaniu, 
a takie lubię najbardziej.


Składniki:

700 g maki pszennej
700 g wody (tak gram, nie ml ważyłam ja na wadze w gramach)
100 g otrębów pszennych
50 g siemienia lnianego
70 g świeżych drożdży
1 łyżka cukru
3 łyżeczki soli
odrobina oleju do wysmarowania formy


Przygotowanie:

Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie razem z cukrem,
dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy -  
możemy łyżką albo mikserem, ręcznie nie polecam bo ciasto jest lepkie.
Powstanie nam gęsta masa i tak ma być - to nie jest chleb, 
który się zagniata, jego się wylewa do formy.
Ciasto zostawiamy na jakieś 20 minut do wyrośnięcia.




Przygotowujemy blaszkę, smarujemy olejem i wysypujemy otrębami, możemy też wyłożyć papierem do pieczenia.


Przelewamy ciasto.


Zostawiamy na kolejne 15 - 20 minut do wyrośnięcia, możemy na ten czas przykryć blaszkę foliaą spożywczą.

Pieczemy przez godzinę w 200 stopniach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz