poniedziałek, 28 września 2015

ciasteczka marchewkowo - jabłkowe z pulpy po soku

Znowu ciasteczka, ale ostatnio sporo ich piekę ;)
A te akurat powstały zupełnie przy okazji, 
bo jak wiadomo świeży sok to samo zdrowie, 
ja preferuję go po siłowni, żeby jednocześnie dostarczyć trochę zdrowych węglowodanów i nawodnić organizm. 
Kiedy robię sok w domu zawsze zostaje tzw. pulpa warzywna, 
a że nie lubię nic wyrzucać jak już wszyscy wiedzą, 
postanowiłam ją wykorzystać do upieczenia ciasteczek i wiecie co?
Naprawdę warto :)
Od tej pory nigdy nie będę wyrzucać pulpy i będę eksperymentować dalej.
Póki co pierwszy owoc moich eksperymentów możecie już wypróbować sami.


Składniki:

1 i 3/4 szklanki pulpy z soku marchwiowo - jabłkowego
2 szklaki płatków owsianych 
(możecie dodać tez nieco mniej,
 jeśli chcecie, żeby ciastka były bardziej puszyste, 
ja robiłam dwie wersje z większą ilością płatków 
oraz z mniejsza i obie były bardzo dobre)
szklanka mąki
pół łyżeczki sody 
pół łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 szklanki syropu z buraków cukrowych 
(możecie zastąpić cukrem, melasą, ksylitolem, syropem daktylowym )


Przygotowanie:


wyciskamy sok i oddzielamy pulpę


mieszamy ją z resztą składników


I nakładamy na blaszkę wyłożoną papierem ciasteczka. 
Ja nakładałam łyżką i lekko spłaszczałam.


Pieczemy ok 10 - 15 minut w piekarniku ustawionym na 180 stopni, aż się zarumienią.
Gotowe ciasteczka będą miały postać puszystych, miękkich poduszeczek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz