środa, 23 września 2015

pomidory na zime

Kochani pomidory już tańsze nie będą.
Zaraz pożegnamy moje ulubione polne i przywitamy te szklarniowe, sztuczne, szare, bez smaku.
Wiec jeśli chcecie wsadzić pomidory to to jest właśnie ostatni moment, 
ja osobiście sporo przetwarzam - suszę, gotuję, mieszam z innymi warzywami.
Bo po co mam potem płacić za puszkę 2 zł jak teraz cały kilogram mogę kupić za tyle albo nawet taniej.
No i nie ma to jak domowe przetwory, 
te z puszki nawet się nie umywają do tych przyrządzonych przeze mnie. 

Składniki:

pomidory (ile wam się zmieści w garnku)
przyprawy
(wedle upodobania, ja część wsadzam w ogóle nie przyprawionych , 
a do drugiej części dodaje czosnek i bazylię)

Przygotowanie:

Pomidory sparzamy  i obieramy ze skórki.


Kroimy ma mniejsze części i gotujemy, żeby odparowały trochę wody, 
w trakcie gotowania przyprawiamy. 


Gorące przelewamy do słoików i od razu pasteryzujemy w piekarniku.

Chyba najprostszy przepis :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz