środa, 23 września 2015

marynowany kalafior

Miałam was dzisiaj uraczyć tylko jednym przepisem bo w kuchni czeka na mnie sporo pracy, 
ale Ziu (nasza kotka) ułożyła mi się na kolanach i za nic nie chce z nich zejść, 
więc taki oto gratis, przepis numer dwa w dniu dzisiejszym :)

Marnowanego kalafiora postanowiłam zrobić,
kiedy zeszłej zimy kupiłyśmy go w Lidlu i był pyszny.
Zupełnie o tym zapomniałam ale na szczęście załapałyśmy się jeszcze na końcówkę kalafiorów,
 żeby wsadzić kilka słoików.

Składniki:

 2 duże kalafiory
3 papryki
3 duże cebule

zalewa:

2 litry wody
pół litra octu
pół kilo cukru
2 łyżeczki ostrej papryki
ziele angielskie (12 ziarenek)
pieprz (16 ziarenek)
liście laurowe (4 sztuki)

Przygotowanie:

Wszystkie warzywa dokładnie myjemy i kroimy na mniejsze części
i układamy w słoikach.


Przygotowujemy zalewę (mieszamy wszystkie składniki w garnku i gotujemy), kiedy zacznie wrzeć zalewamy słoiki, zakręcamy i pasteryzujemy w piekarniku. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz