niedziela, 27 września 2015

ciasteczka ryżowe

Tak jak pisałam w poprzednim poście, do przygotowania tych ciasteczek wykorzystujemy zmielony ryż , który zostaje nam po przygotowaniu mleka ryżowego.
Ja osobiście lubię wszelakie ryżowe ciasteczka, a te wprost idealnie nadają się do porannej kawy. 
Wiem, wiem - niezdrowa, ale jakieś grzechy trzeba mieć.
Kilka ciasteczek i kawa od rana jeszcze nikogo nie zabiła, a uszczęśliwiła na pewno wielu.
To mój mały rytuał.


Składniki:

zmielony ryż otrzymany po zmieleniu jednej szklanki 
(dokładnie tyle ile go zostaje po wykonaniu mleka ryżowego w proporcjach jakie podałam tutaj)
szklanka mąki ryżowej
1/4 szklanki oleju
ok. 1/4 szklanki ksylitolu albo cukru


Przygotowanie:

Mieszamy wszystkie składniki, formujemy z nich ciasteczka.
Ja nakładam je łyżką na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i spłaszczam. 
Masa raczej nie nadaje sie do rozwałkowywania i wycinania ciastek foremką.




Pieczemy w 180 stopniach przez ok. 15 minut aż się zarumienią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz