niedziela, 30 listopada 2014

pierogi z soczewicą

Kiedy nie byłam weganką robiłam kilka podejść do pierogów i nigdy nie wyszły mi tak dobre jak te.
Przypominają trochę ruskie pierogi, mimo że nie mają ani ziemniaków ani sera w farszu.
Dodatkową zaleta tego dania jest to że są naprawdę tanie, wiec jeśli jesteś tuż przed wypłatą i musisz liczyć każdy grosz to danie będzie idealne.
Z proporcji które podaję wyszło mi 100 pierogów, 
część ugotowałam od razu, a część przelałam olejem i zamroziłam.
W zeszłym tygodniu jadłyśmy je trzy razy i wcale nie miałyśmy dość.

Składniki:

4 szklanki mąki pszennej
2 szklanki czerwonej soczewicy
4 cebule
olej do smażenia
sól
pieprz
ok. szklanki ciepłej wody

Przygotowanie:


Cebulkę kroję w kostkę i smażę na patelni.


Soczewicę gotuję z odrobiną soli i mieszam z przesmażoną cebulka.
Próbuję i doprawiam do smaku solą i pieprzem.
Na stolnicę wysypuję cztery szklanki mąki, odrobinę soli i powoli dodaję wody aż ciasto się nie zagniecie.


Gotowe ciasto wałkuję i szklanką wycinam kółka.


Na środek każdego kółeczka nakładam farsz i zagniatam na bokach.



Gotowe pierożki wrzucam na gotującą się osoloną wodę.


Wyjmuję kilka minut po wypłynięciu.

Podaje ze smażoną cebulką.
Następnego dnia można odsmażać na patelni, wtedy są jeszcze smaczniejsze.



1 komentarz:

  1. pierogi i kluski to zawsze były moje ulubione dania, te mnie urzekły delikatnym smakiem, rozpływały się w ustach, hit

    OdpowiedzUsuń