poniedziałek, 3 listopada 2014

pyszna przekąska

Odkryłam niedawno i pokochałam od razu, dzisiaj też będę ją pichcić na kolację, bo i tak wsadzam dynię w słoiki (dostałam nowa dostawę słoików w sobotę, więc korzystam ile mogę) więc odkroję trochę w tym celu.

Smażona dynia w cieście

Składniki :

dynia
1 łyżeczka siemienia lnianego
mąka ryżowa
sól 
pieprz
kardamon
olej do smażenia
pół szklanki gorącej wody

Przygotowanie:

Przekrajamy dynię na pół i czyścimy z miąższu - pamiętajmy, żeby nie wyrzucać pestek, umyte i wysuszone nadają się do jedzenia.


Potem kroimy dynię na mniejsze części i odkrajamy skórkę.


Siemię lniane wsypujemy do młynka, blendera czy co tam mamy w domu


i mielimy (możemy kupić od razu zmielone, ale ja nie znalazłam takowego, jednak przyznam. że jakoś wybitnie nie szukałam, bo w sumie zmielenie to żaden problem).


Przesypujemy do miseczki i doprawiamy solą, pieprzem i kardamonem.


Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na kilka minut, aż nie nabierze trochę grudkowatej konsystencji.


Do drugiej miseczki wsypujemy mąkę ryżowa.
Kawałki dyni maczamy najpierw w siemieniu,


a potem obtaczamy w mące


i smażymy po obu stronach.


Przekładamy na talerz i gotowe.


Naprawdę pyszne!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz