sobota, 29 listopada 2014

mleko migdałowe i pyszny twarożek

Teraz co tydzień zmierzamy się z nowym rodzajem mleka, w zeszły weekend zaczęłyśmy od migdałowego, 
bo kupne jest bardzo drogie, więc szukamy tańszej alternatywy.
Żeby przyrządzić takie mleko będzie Ci potrzebna gaza, blender (wcześniej czytałam, że musi być naprawdę dobry - ja korzystałam z takiego odziedziczonego po dziadku i bez najmniejszych problemów podołał wezwaniu - migdały miksujemy dopiero po namoczeniu, więc nie są wtedy już takie twarde) i przydałoby się naczynie do miksowania. Jeśli go nie masz, możesz sobie poradzić wykorzystując jakiekolwiek w miarę duże i wysokie naczynie, ja często korzystam w takich momentach z garnka.
Ważne jest, żeby pamiętać, że przygotowanie mleka należy zacząć dzień wcześniej niż  będzie nam potrzebne, czyli jeżeli zamierzamy użyć mleka w niedzielę to musimy już zacząć je przygotowywać w sobotę wieczorem, bo migdały muszą się moczyć całą noc.
Wszystko gotowe? No to zaczynamy.

Składniki:

Szklanka migdałów
4 szklanki wody (jeśli chcesz osiągnąć bardziej wyrazisty smak dodaj trzy szklanki)

Przygotowanie:

Odmierzamy szklankę migdałów.


I zalewamy gorącą wodą.


Moczymy przynajmniej 10 minut i obieramy, czasami jeśli skórka nie odchodzi zbyt łatwo (a zdarza się tak kiedy migdały są wysuszone, albo niepierwszej świeżości) możemy odlać wodę i jeszcze raz zalać nową partią wrzącej wody i poczekać jeszcze kilka minut.


Tak przygotowane migdały zalewamy wodą i zostawiamy na noc.


Rano odlewamy wodę i przepłukujemy migdały.
Przekładamy je do naczynia w którym będziemy miksować.


Zalewamy czterema szklankami wody, zwykłej przegotowanej, w temperaturze pokojowej. Ja w sumie nawet nie gotowałam, bo w Łodzi mamy bardzo dobrą wodę, więc tylko ją filtruje (nie w każdym mieście woda z kranu nadaje się do picia, więc jeśli też zmierzasz tak zrobić najpierw się upewnij czy możesz).
Blenduję dokładnie żeby nie zostały kawałki orzechów.


Następnie przecedzam mleko przez gazę, zmielone orzechy, które zostaną w gazie odkładam do osobnej miseczki bo potem wykorzystam to na twarożek.


Gotowe mleko trzymam w lodówce nie dłużej niż trzy dni, bo potem zaczyna się robić kwaśne.
Mnie bardzo smakowała owsianka na tym mleczku.


Twarożek migdałowy:

Składniki (oprócz masy która została po przygotowaniu mleka):
naturalny jogurt sojowy lub śmietanka sojowa
syrop klonowy lub z agawy/
ksylitol / stewia  (jeśli nie masz możesz dodać nawet cukier, musi być coś co go lekko osłodzi, 
wiadomo, że im zdrowsze tym lepsze
cynamon

Przygotowanie:

Do masy która została mi po przygotowaniu mleka dodaję śmietankę lub jogurt.
Odrobinę cukru/ syropu/ ksylitolu, cynamon i dokładnie mieszam.



Ja twarożek jadłam z bułeczkami, posmarowanymi wegańskim masłem. I wszystko jeszcze posypałam cynamonem. Pyszne niedzielna śniadanko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz