sobota, 29 listopada 2014

ciasto bananowe

Najbardziej popularne wegańskie ciasto, a to wszystko dlatego, że bardzo prosto i szybko się je robi.
Przepis zamieszczam na prośbę rodziców :)

Składniki:

1 1/2 szklanki mąki
1/3 szklanki oleju
1/3 szklanki brązowego cukru
1/3 szklanki dowolnego mleka roślinnego
(ja dodałam sojowe)
2 banany (mogą być już nawet czarne)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
(ja dodaję jeszcze ok. pół szklanki orzechów, tym razem akurat dodałam orzechy laskowe i orzechy nerkowca, bo takie miałam w domu, a ciasto było robione na szybko)


Przygotowanie:


Rozgniatam banany, możemy je tez zmiksować - jak komu wygodnie.



Dodaję mleko, cukier


i olej.


Dokładnie miksuję.



Kroję orzechy,


dodaję do ciasta i dokładnie mieszam.


Przekładam ciasto do foremki wysmarowanej olejem roślinnym i posypanej bułką tartą.



Piekę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 45 minut.


Świeże jem samo, a następnego dnia smaruję masłem orzechowym albo migdałowym.

Smacznego.

1 komentarz:

  1. Fajnie, że coraz więcej pojawia się takich inicjatyw. Na początku znałam tylko Puszkę, którą pewnie i wy znacie. Dzięki za zaangażowanie inwestowanie czasu w powstawanie bloga. Dobrego poniedziałku.

    OdpowiedzUsuń