niedziela, 12 kwietnia 2015

bułki poznańskie

U mnie dobre bułki można dostać tylko w sklepie ekologicznym, 
którego nie mam zbytnio po drodze, 
więc mogłam je kupować tylko raz w tygodniu, kiedy szłam na sobotnie zakupy.
Teraz kiedy potrafię zrobić je sama, 
mogę je jeść kiedy tylko przyjdzie mi ochota.

Składniki:

3 i 1/4 szklanki mąki pszennej
2 łyżki oleju roślinnego
1 łyżka cukru
1 szklanka ciepłej ale nie gorącej wody
opakowanie suchych drożdży
łyżeczka soli

Przygotowanie:

Mieszamy drożdże z częścią wody, cukrem i drożdżami.


Odstawiamy na kilka minut (na szczęście moje od razu stały na stolnicy - nie spodziewałam się że aż tak bardzo wyrosną).


Mieszamy z resztą składników i zagniatamy ciasto.


Zagniecione ciasto przekładamy do miski, przykrywamy folią i zostawiamy do wyrośnięcia na 1,5 godziny.


Po tym czasie formujemy bułeczki.


Układamy je już na papierze do pieczenia na blaszkach, przykrywamy ściereczką i zostawiamy jeszcze na godzinkę.


Pieczemy 25 minut w piekarniku nagrzanym do 220 stopni.


1 komentarz:

  1. Bułeczki wyglądają naprawdę apetycznie, aż chce się odpalić piekarnik.

    OdpowiedzUsuń