niedziela, 14 czerwca 2015

curry z kalafira

Bardo lubię kalafiora i często go robię kiedy jest na niego sezon, 
ale troszkę znudziło mi się podawanie go na przemian z bułką tartą lub sosem beszamelowym.
Curry to bardzo miła odmiana.

Składniki:

kalafior
dwa ziemniaki
spora garść świeżego szpinaku
dwie łyżki czerwonej pasty curry
puszka mleka kokosowego
cebula
łyżka imbiru (w proszku)
łyżka curry (w proszku)
dwa - trzy ząbki czosnku
pół łyżeczki cynamonu
trochę oleju do smażenia
1,5 szklanki pasaty pomidorowej
sól
pieprz


Przygotowanie:

Obieramy i siekamy cebulę.


I smażymy ją w garnku.


Dodajemy przyprawy i pastę curry.


W międzyczasie dzielimy kalafiora na małe różyczki, obieramy i kroimy ziemniaki.


Następnie dolewamy pastę i mleko kokosowe.
Dodajemy też kalafiora i ziemniaki.


Pod koniec gotowania kiedy warzywa już zmiękną dodajemy pokrojonego szpinaku.


Gotujemy jeszcze przez 3 minuty.


Pierwszego dnia podałam z ryżem doprawionym cynamonem, drugiego dnia kiedy zostało mi jeszcze trochę curry dodałam do niego ogórka małosolnego i zawinęłam w tortillę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz