sobota, 21 marca 2015

sernik, bo moge i lubię :)

Nie cierpiałam tradycyjnego sernika z twarogu. Zawsze jak ktoś pytał jakie ciasto kupić/upiec mówiłam jakiekolwiek byle nie sernik, ale ten sernik to zupełnie co innego. Sami się przekonajcie.

Składniki:

200g słonecznika
200g rodzynek
300g nerkowców
4 łyżki oleju kokosowego
sok z 1,5 cytryny
syrop klonowy (może być tez z agawy )
wiórki kokosowe (opcjonalnie)


Przygotowanie:



Nerkowce namaczamy na noc (ja zapomniałam to zrobić na noc i namoczyłam tylko na parę godzin i też dały radę)


Ziarenka słonecznika mielimy w młynku (blenderze czy co tam mamy).



Dodajemy rodzinki i miksujemy.


Formę do ciasta smarujemy olejem i wykładamy spód ciasta, 
dociskając go (musi być dobrze ubity, żeby się nie rozpadł).



Nerkowce miksujemy z olejem kokosowym i dodajemy sok z cytryny.
Syrop z agawy lub klonowy możemy dodać bezpośrednio do masy lub polać nim ciasto przed podaniem.





Powstałą masę wykładamy na wierzch sernika.
I sypiemy wiórkami kokosowymi.

Wstawiamy na 1,5 h do lodówki i gotowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz