niedziela, 22 marca 2015

gofry z masłem orzechowym

Tydzień temu miałyśmy ochotę na ciepłe słodkie śniadanie i odkryłyśmy te gofry.
Zapach, który powstał przy ich robieniu sprawił, że żołądek skręcał mi się z głodu
i nie mogłam się doczekać kiedy będą gotowe.
Najlepsze gofry jakie jadłam do tej pory.
I znowu się okazuje, że przerabiając stare niewegańskie przepisy na wegańskie 
osiągam nową jakość :)

Składniki:

szklanka masła orzechowego ok. 260g
(najlepiej masła własnej roboty)
1/4 szklanki syropu klonowego ok 60 ml
1/4 szklanki dżemu ok. 80g - smak możecie wybrać sami według upodobań 
ja dodałam domowej roboty dżem morelowy, 
ale oczywiście możecie dodać także ten kupny - tylko pamiętajcie o czytaniu składu
1 szklanka płatków owsianych ok 80g
1,5 szklanki mąki tortowej ok.180g
1 łyżka ok 12 g proszku do pieczenia
szczypta soli
1,5 szklanki mleka roślinnego (ja dodałam sojowe) ok 355 ml

Przygotowanie:

Jeśli robimy sami masło to od tego zaczynamy.


Potem mieszamy masło z dżemem i syropem klonowym.




W drugiej misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sól i zmielone płatki owsiane (mielimy je przy pomocy młynka do kawy, albo blendera).


Łączymy zawartość obu misek, dodajemy mleko i dokładnie mieszamy.


Gofrownice spryskujemy olejem w aerozolu zarówno na początku pieczenia jak i pomiędzy kolejnymi partiami. Jeśli możemy ustawić temperaturę ustawiamy na niską, żeby się nie przypaliły.



Moim zdaniem gofry są na tyle dobre, że nie ma potrzeby szukać do nich jakichkolwiek dodatków, zresztą jak spróbujecie to sami się przekonacie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz