poniedziałek, 9 lutego 2015

zupa krem z pieczonych marchewek

Kiedy mamy już rozgrzany piekarnik tak jak ja miałam przez to , ze wcześniej piekłam w nim dynie
( do pasty z poprzedniego posta), 
warto wykorzystać sytuacje i zrobić pyszny krem z pieczonej marchewki.
Przygotowywałam go ostatnio na moje urodziny i gościom bardzo smakował wiec mam nadzieje , że i wam się spodoba.

Składniki
( porcja na dwie osoby):

5 - 6 średnich marchewek
odrobina oliwy z oliwek
olej do smażenia
cebula
1 łodyga selera naciowego
1 łyżka mielonego imbiru
750 ml bulionu warzywnego ( moze być z kostki)
sól 
pieprz

Przygotowanie:

Marchewki obieramy i przekrajmy na pół, rozkładamy na blaszce wyłożonej folia aluminiową i posmarowanej oliwa , same marchewki tez smarujemy oliwą.
I pieczemy w temp. 190 stopni  ok godziny aż będą miękkie i lekko rumiane.


Cebulę i seler naciowy kroimy w kostkę.


W garnku smażymy cebule , seler i imbir.


Kiedy cebula sie przyrumieni dodajemy upieczoną marchewkę pokrojoną  w kostkę. 
bulion, sól i pieprz i gotujemy.




Kiedy trochę ostygnie miksujemy.


Podajemy posypane grzankami ( kroimy chleb w kostkę i podsmażamy na patelni).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz