poniedziałek, 9 lutego 2015

wegńska nutella


Odkąd jestem weganką nutella jest czymś czego mi naprawdę brakuje, 
ale nie dość , że nie jest wegańska to jest też bardzo niezdrowa i zawiera tłuszcze trans.
Tak więc samo zło.
Ale udało mi się znaleźć jej zdrowy zamiennik, 
wiadomo, ze nie smakuje dokładnie tak samo jak nutella ale i tak zdobył moja , a co najważniejsze Moni serce ( ona zdecydowanie bardziej cierpi z powodu ograniczenia czekolady ).

Składniki:

200 g daktyli bez pestek
100 g orzechów laskowych
awokado
30 g oleju kokosowego
2 płaskie  łyżki kakao
szczypta kardamonu

Przygotowanie:


Daktyle zalewamy gorącą woda ( mniej więcej an 10 minut) , żeby zmiękły.


Awokado wydrążamy.


Orzechy laskowe mielmy w młynku do kawy.



Mieszamy razem awokado., orzechy. odcedzone daktyle.
Dodajemy do nich olej kokosowy, kakao i kardamon.


Dokładnie blendujemy.




Gotowa pastę przechowujemy w lodówce.
Możemy ja jeść z pieczywem lub wykorzystać do tarty albo tortu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz