piątek, 31 października 2014

pora na obiad - pakora czyli wrzywne szaszłyki w cieście

Danie pochodzące z kuchni indyjskiej, które przyrządzałam jeszcze za czasów bycia wegetarianką, ale z racji, że jest w pełni wegańskie dalej znajduje miejsce w moim menu.

Pakora


Nadzienie:
Tutaj możesz tak naprawdę użyć wszystkich warzyw, które lubisz i które da się nadziać na szaszłyka.
Ja wykorzystałam cukinię, paprykę, kalafiora i brokuła. 

Ciasto:
3/4 szklanki mąki groszkowej
(ja z braku dostępu do takowej kupiłam suszony groszek i zmieliłam. Możesz tez użyć mąki z ciecierzycy, która jest łatwiej dostępna)
1/4 szklanki mąki pszennej
(jeśli chcesz zrobić wersję bezglutenową możesz zastąpić ja np. mąką ryżową)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka kurkumy
1/2 łyżeczki kminku
1/2 łyżeczki imbiru
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
szczypta gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki pieprzu
1 łyżeczka kozieradki
1/2 łyżeczki mielonej kolendry
1 łyżeczka soli
szczypta chili
3/4 szklanki wody

Warzywa podzielić na mniejsze części, kalafiora i brokuła zblanszować.




Nadziać warzywa na szaszłyki i przygotować ciasto.
Wymieszać mąkę, sól, przyprawy i dodać wodę, możemy użyć miksera.


Zanurzamy warzywa w cieście i smażmy na rozgrzanym oleju na złotobrązowy kolor.


Możemy podawać jako samodzielne danie lub jako jego element.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz