czwartek, 16 lipca 2015

pasta z pieczonego kalafiora

Pasta podkradziona z bloga jadłonomi i lekko zmodyfikowana pod moje smaki, 
najlepsza pasta letnia, dzisiaj robię ja z podwójnych proporcji :)

Składniki:

1 kalafior
1,5 łyżeczki curry
0,5 łyżeczki kuminu
0,5 łyżeczki kolendry
0,5 łyżeczki gorczycy
0,5 łyżeczki chili
garść wiórków kokosowych
garść orzechów włoskich
1/4 szklanki oleju z orzechów włoskich
sól 
pieprz


Przygotowanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni.


Kalafiora dzielimy na różyczki i gotujemy w osolonej wodzie z curry przez 2 minuty
(kalafiora wrzucamy dopiero kiedy woda będzie wrząca)



Mieszamy wszystkie przyprawy i wiórki kokosowe z olejem (ogółem mieszamy wszystko poza orzechami włoskimi).


Obtaczamy w tym kalafiora i układamy go na wysmarowanej olejem blaszce.


Pieczemy przez 20 minut.

Następnie miksujemy razem z orzechami włoskimi.



Ja jadłam na kanapkach z ziarenkami słonecznika, najlepsze oczywiście z pieczywem własnego wypieku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz