czwartek, 26 listopada 2015

wegańskie paluchy wiedźmy

Uwielbiam je ,ale nie jadłam ich ostatnio,
 bo wcześniejszy przepis z którego korzystałam był wegetariański, 
a jak sama piekę to tylko wegańsko, 
ale w tym roku podjęłam wyzwanie i opracowałam wersje wegańska i smakowała mi jeszcze bardziej niż ta z jajem :)

Składniki:

200 g masła
3/4 szklanki cukru pudru
banan
cukier waniliowy
łyżeczka soli
łyżeczka proszku do pieczenia
2 i 3/4 szklanki maki
płatki migdałowe lub obrane migdały do dekoracji
(paznokci)

Przygotowanie:

Blendujemy, albo dokładnie rozgniatamy widelcem banana ( nie musi być najświeższy,
nawet jak już jest trochę brązowy to się nada).


Masło ucieramy z cukrem pudrem.



Dodajemy banana.


A potem resztę składników.


Kończymy zagniatać ciasto już tradycyjnie rękoma.


Chłodzimy w lodówce minimum przez 30 minut.

Ze schłodzonego ciasta formujemy paluchy.


Pieczemy w temp 160 stopni przez około 20 minut.

UWAGA: ciastka trochę urosną w trakcie pieczenia wiec uformujmy e nieco cieńsze niż maja być ostatecznie, jeśli nie chcemy żeby nasze paluchy były paluchami otyłej wiedźmy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz